Sekarang ni perkataan kolagen semakin kerap kita dengar. Selaras dengan percambahan produk berunsurkan kolagen dalam pasaran. Ada macam-macam jenis dan jenama. Ada murah ada mahal. Ada yang untuk dimakan dan ada yang untuk dipakai luaran. Memang hot stuff betul sekarang ni. Yelah, semua orang pun nak cantik dan sihat kot! 😀 Tapi…

 

Produk kolagen yang macam mana yang patut kita pilih?

Mana satu yang bagus?

 

Kolagen RSS Shaklee
Collagen Powder Shaklee yang berkualiti premium adalah dalam bentuk serbuk mudah larut dalam air

 

Produk kolagen terdapat dalam pelbagai bentuk. Jom kita tengok satu-satu apa yang ada…

 

1. Pil dan tablet – Kebanyakan pil dan tablet tidak hadam dengan mudah dalam saluran penghadaman dan seterusnya memberikan sangat sedikit atau hampir tiada manfaat. Orang yang sudah berumur akan mendapat manfaat paling sikit sebab sistem penghadaman mereka yang dah tak berapa efisyen. Kebanyakan pengeluar membelanjakan wang lebih kepada pemasaran produk berbanding dengan memastikan sejauh mana produk mereka memberi manfaat kepada pengguna. Dengan kata lain… ‘cakap je lebih tapi produk tak berkualiti pun!’

 

2. Krim kolagen – Kulit adalah organ badan yang paling besar yang berfungsi melindungi tubuh badan daripada terdedah kepada bahan kimia dan pencemaran alam setiap hari. Krim kolagen mempunyai manfaat yang sedikit memandangkan sifat krim yang tidak dapat meresapkan kolagen jauh ke dalam kulit. Seterusnya menyebabkan kolagen tidak dapat memberikan kesan seperti yang diharapkan oleh pengguna.

 

3. Kapsul – Kapsul selalunya dimuatkan dengan formulasi serbuk kolagen yang mana kapsul akan terchadam dan kolagen akan dilepaskan di bahagian sistem penghadaman makanan. Keberkesanan sistem penghadaman seseorang pengguna dapat menentukan sejauh mana produk tersebut memberi manfaat kepada pengguna. Sesetengah kapsul diformulasikan untuk melepaskan serbuk kolagen di bahagian usus supaya zat dapat diserap sebanyak mungkin. Tapi kadang kala kapsul terlerai ketika masih diperingkat awal penghadaman. Jadi, tak sempat nak diresap masuk ke dalam sistem badan tapi zat dah musnah awal-awal lagi.

 

4. Serbuk kolagen – Ramai orang tak sedar sebenarnya sistem badan kita cuma ‘makan’ cecair. Setiap makanan yang kita makan akan melalui proses pencernaan bermula daripada dalam mulut lagi. Makanan akan di proses menjadi sekecil-kecilnya bermula dengan digigit, dikunyah, dicampurkan dengan air liur yang membantu melembutkan tekstur makanan dan membasahkan makanan yang telah hancur sehinggalah makanan sesuai untuk ditelan dan seterusnya diserap zatnya. Kolagen powder akan dicampurkan dengan air ataupun jus sebelum diminum. Sistem penghadaman seterusnya akan mengambil tugas menyerap kolagen untuk digunakan dalam badan.

 

5. Cecair kolagen – Kolagen dalam bentuk cecair adalah yang paling bagus dan berkesan berbanding kolagen dalam bentuk yang lain. Cecair kolagen perlu melalui proses penghadaman yang paling sedikit memandangkan keadaannya yan sudah sedia untuk diserap masuk ke dalam badan. Oleh itu ianya boleh diserap secepat yang mungkin sebaik masuk ke dalam mulut.

 

Keistimewaan Collagen Powder Shaklee

 

Terdapat 2 sumber kolagen yang utama iaitu daripada haiwan seperti lembu ataupun ikan laut dalam. Kolagen yang berkualiti tinggi semestinyalah daripada sumber ikan laut dalam. Kolagen RSS Shaklee mengandungi 4mg proprietari RSS (Res Snapper Scale) Collagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Ini menjadikan Kolagen RSS sangat berkualiti tinggi kerana sumber yang digunakan adalah yang paling kurang terdedah dengan pencemaran alam dan lebih asli.

Kolagen RSS Shaklee bermolekul sangat ringan, 1000 Dalton, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan sangat berkesan!

 

 

Molekul Collagen Powder Shaklee sangat ringan dan kecil mudah diserap dalam badan
Molekul kolagen RSS Shaklee sangat ringan dan kecil mudah diserap dalam badan

 

Kolagen RSS Shaklee dihasilkan daripada 7 bahan utama iaitu ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerang-kerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan Vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan Kolagen RSS dan menyokong kecantikan dari dalaman ke luaran.

Kolagen RSS Shaklee adalah dalam bentuk serbuk. Walaupun begitu, Kolagen RSS ini mempunyai keistimewaan yan mana ianya mudah larut dalam air dan makanan. Setiap hidangan dipek dalam dalam satu sachet untuk memudahkan pengguna membawanya ke mana sahaja dengan selamat dan mengambilnya pada bila-bila masa yang dikehendaki.

Oleh itu, harga Kolagen RSS Shaklee adalah sangat berpatutan dengan kualitinya. Keberkesanan Kolagen RSS Shaklee terbukti dalam ujian klinikal meningkatkan penampilan kulit hanya dalam masa 8 minggu! Tapi ramai je yang dah guna kata dalam masa kurang seminggu pun dah boleh rasa perbezaan. Lebih baik baik beli produk kolagen yang sememangnya terbukti bagus daripada beli produk kolagen yang murah tapi tidak diketahui sejauh mana tahap keberkesanannya. Kalau banyak kali nak kena beli sampai nampak kesan, dah tak murah juga jadinya kan? 😉

 

Klik sini! Untuk terus membuat pembelian dan pembayaran secara online melalui sistem eSell Shaklee.

 

 

Dapatkan produk berserta diskaun 15-25% yang lebih menjimatkan dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee sekarang

Hazrina Nasir

ID 951651

SMS/ Whatsapp 019 269 2301

Produk Kolagen Mana Yang Terbaik?
Tagged on:         

One thought on “Produk Kolagen Mana Yang Terbaik?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge