Pengalaman Kali Pertama Cubaan Berpuasa Si Abang Anak Yang Soleh!

Yeay Abang berjaya puasa separuh hari!

Memang tak ada plan pun nak suruh Ihsan berpuasa tahun ni. Tapi entah macam mana tiba-tiba sebelum terawikh malam pertama tu tu terfikir nak buat cubaan kali pertama berpuasa dan berterawikh pada Si Abang. Saja-saja nak test tengok dia faham ke tak sebenarnya puasa tu macam mana dan sejauh mana dia boleh ikut. Sejujurnya bila […]

Marhaban Ya Ramadhan 1437H, Selamat Berpuasa!

Selamat menyambut bulan puasa Ramadhan Al-Mubarak

Marhaban Ya Ramadhan 1437H! Selamat berpuasa kepada semua muslimin dan muslimat! Alhamdulillah masih diberi peluang untuk bernafas hingga ke hari ni untuk meraikan bulan puasa tahun 2016 ni. Setakat hari ni dah hampir 2 minggu kita berpuasa. Ada lagi baki separuh bulan untuk memanfaatkan Ramadhan sebelum bulan Syawal tiba. Azam Ramadhan tahun ni macam biasa […]