Pengalaman Aisyah Kena Marah Dengan Cikgu Garang Di Sekolah

Aisyah kena marah dengan cikgu garang di sekolah!

Mama ambil gambar Aisyah sebab bila dia turun bawah tengok-tengok muka dah bertempek bedak macam tu. Dia mandi dan bersiap sendiri. Comel pula. Suruh senyum elok-elok tapi dia buat muka begitu. Ini kisah minggu lepas. Si kenit ni balik sekolah basah lencun kena hujan. Siap bertakung air dalam kasut. Hairan betul. Dah macam orang main hujan […]

Kisah Tentang Tingginya Harapan Ibu Ayah Terhadap Masa Depan Anak-Anak

Cerita tentang harapan seorang ibu terhadap masa depan anak-anak.

Bila bercakap tentang harapan masa depan, saya ingat lagi masa kami mula-mula cari rumah dulu lepas balik daripada Jepun. Memang dah rancang sebelum tu sebolehnya tak nak tinggal menyewa. Nak terus beli rumah sendiri. Alasannya sebab bayar installment rumah bulan-bulan pun dah lebih kurang je dengan kadar sewa bulanan. Kalau boleh saya nak beli rumah […]

Yeay Ihsan Dah Habis Exam!

Keputusan peperiksan awal tahun Ihsan.

Alhamdulillah akhirnya minggu ni dah sampai ke penghujung. Ini bermakna Ihsan dah pun selesai menduduki peperiksaan akhir tahun. Legaaa. Rasanya ramai mak-mak yang kerisauan sepanjang minggu lepas. Yang stress dan yang tak cukup tidur pun ada rasanya sebab sibuk fokus buat ulang-kaji dengan anak-anak. Tapi kitorang relax je ahaha! Langsung takde buat apa-apa revision. Cuma […]